sunnuntai 20. toukokuuta 2012

The Revolution Will Not Be Motorised

Mulla on ollut viimeaikoina halu alkaa kohottamaan kuntoa ja liikkumaan enemmän. Mulla on sellainen aineenvaihdulta, että pysyn hoikkana ilman mitään liikuntaa, vaikka syönkin hyvin ja "lihottavia" ruokia. Olen painooni tyytyväinen, mutta nyt haluaisin oman massan olevan vähän kiinteämpää. Kroppa näyttäisi paremmalta ja yleiskunto kohenisi. Kun joudun juoksemaan välillä junaan jonkun 100 metriä, läähätän seuraavat 5 minuuttia. Tähän on nyt tultava muutos :D

En kuitenkaan oo yhtään kiinnostunut rehkimään kuntosalilla. Meidän koulun sali on tosi edullinen, mutta mun mielestä on ihan älytöntä matkata metrolla tunti edestakaisin siitä, että polkee sitten jotain laitetta sisätiloissa tunnin parin ajan. Tuijottaen seinään. Okei, saatan ehkä ensivuonna siltikin ostaa kuntosalikortin vain sen takia, että kaverini käyvät siellä enkä halua jäädä paitsi hyvistä juoruista. Mutta pääasiassa liikunta mulle tarkoittaa liikkumista ulkona ja raikasta ilmaa keuhkoissa.

Ja jos liikuntamuoto vielä säästää aikaa, rahaa, ja ruuhkilta - even better. Oon nimittäin viettänyt nyt tänä lukukautena 1 - 2 tuntia arkipäivässä metrossa, vaikka Zone 2:lla olen asunutkin. Vaikka Lontoon metrot onkin nopeita, siistejä ja hyvin pelaavia, niin kauhistuttaa ajatella että oon viettänyt jo satoja tunteja nököttäen junassa tai seisoen täpötäydessä vaunussa 50:n hikoilevan ihmisen keskellä. Kaikenlisäksi metroilu on todella kallista! Kahden keskustaisimman zonen metro/bussikortti täällä Lontoossa maksaa opiskelija-alennuksella 80 puntaa kuussa. Se on melkein tuhat puntaa kokonaisessa vuodessa.

Siksi ostin eilen itselleni pyörän! Pyörää olen kaipaillut jo joulusta lähtien, mutta pukki tuumasi toisin. Siispä nyt päätin ryhtyä toimeen ja klikkasin www.edinburghbicycle.com sivustolta itselleni Revolution merkkisen ajokin :) Merkin pyörät tulee Skotlannista, ja ne on hintaluokassaan huippulaatuisia. Itse päädyin valitsemaan Women's trailfinder -nimisen pyörän, josta viimevuoden malli oli alennuksessa, ja lisäksi loppusummasta sai tämän viikon ajan vielä 15% pois, eli pyörälle jäi hintaa vain 170 puntaa.


Kuva: edinburghbicycle.com

Pyörä sopii kaupunkipyöräilyyn kuin raffimmalle alustalle ja myös pidemmille matkoille, ja sitä oli enää jäljellä pelkästään omassa koossani (16") joka sopii siis 160-165 senttiselle. Tilaukseen laitoin myös juomapullon, juomapullopidikkeen ja tarakan, ja koko tilaus toimitetaan mulle Skotlannista yhtenä palasena keskiviikkona, ja täysin ilmaiseksi! :)

Kuva: edinburghbicycle.com

Juomapullossa lukee merkin slogan, "The Revolution Will Not Be Motorised". Sopii mulle täydellisesti, koska itsehän en ajokortittomana aio hypätä auton ratin taakse, toivottavasti ikinä.

Nyt sitten vaan odottelemaan paketin saapumista! Näen jo sieluni silmin (kesä)kunnon ja koko kropan hyvinvoinnin nousevan, ja itseni pyöräilemässä Lontoon aurinkoisia katuja (tulkaa jo takas...) oppien uusia, siistejä osia kaupungista... Nojoo, kortin toinen puoli on sitten jossain tihkusateessa tööttäilevien autojen keskellä koheltaminen, mutta voinhan mä aina sateisen päivän tullessa hypätä metroon, ja kertaluontoiset metroilutkin lukuunottaen, tulee pyörä maksamaan itsensä takaisin viimeistään kolmessa kuukaudessa :) Vuoden aikana tuun säästämään useita satoja puntia!

Nyt sitten vaan kesäkuntoon ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...