keskiviikko 14. marraskuuta 2012

christmas wishlist

Ulkomailla asuville on tuttu ilmiö se, että jo marraskuun alkupuolella alkaa tulemaan niitä kyselyjä, että mitä joululahjaksi. Oon vaan hokenut, että lahjat mielellään kahisevassa muodossa kiitos, mutta koska oon joka vuosi aina vääntänyt kuvilla havainnollistetun joulutoivelistan, en tahtonut pilata perinteen jatkumoa. Eli joulun 2012 "toiveista":


Kuvat: Fazer, Obeygiant.com, Asos, Kiko, Iittala, Cutrin, Moscot, Kenzo, Shopstyle

1. Kiinnostavia ja visuaalisia kirjoja löytyy aina mun toivelistalta. Rakastan isoja, painavia kuvakirjoja, vaikkei ne enää hirveän nykyaikaisia olekaan!

2. Tässä ehkä tärkein: uudet silmälasit. Mun tänhetkiset ja ainoat rillit on hankittu muistaakseni vuonna 2007. Oon niistä kovasti tykkäillyt, mutta näin monen vuoden jälkeen kaipailen kyllä uutta lookkia - vaikkakin nykyisin käytän piilareita 6 kertaa viikossa. Mutta uudet lasit varmaan inspiroisi antamaan silmille lepoa piilareista useamminkin, ja siistit rillit toimisi samalla tietty asusteena :)

3. No suklaata! Fazerinaa, geishaa, lontoon raetta, konvehteja, dumbleja... Suomalaista suklaata ei oo voittanutta, ja jouluhan on suklaan mussutuksen priima-aikaa ;)

4. Lämmikettä kylmään viimaan, uusi pipo päätyisi varmaan ahkeraan käyttöön. Noi tupsulliset on söpöjä, mutta paras vaihtoehto taitais olla tupsuton, sillä niin se mahtuu hyvin myös kypärän kanssa.

5. Cutrin Premium Oil Treatment -öljyhoito normaaleille ja ohuille hiuksille, sellanen mun kuiville kutreille kiitos! Kesän aikana olin niin paljon auringossa, että aurinko sekä vaalensi hiusta hirmuisesti, mutta myös kuivatti latvoja entisestään - latvat haaroittuu ja katkeilee helposti. Tästä öljystä oon kuullut paljon hyvää, joten ehkä se tuo mun tukan takaisin elävien kirjoon.

6. Oon vähän peltirasia-höpö. Mutta kun kerään Iittalan taika-sarjaa, niin tää joulun punainen rasia sopis loistavasti joukon jatkeeksi ;)

7. Ne mustat farkut, joita en omista yksiäkään kappaleita! Kaikki nää vuodet oon jostain syystä ollut ilman, ja nyt kun oon tän puutteen hokannut, en osaa kuvitella elämää ilman mustia, hyvin istuvia perusfarkkuja.

8. Statement -koruilla saa helposti piristettyä tylsääkin asua, ja Asoksella näin aika montakin kivaa vaihtoehtoa. En kuitenkaan tykkää ostaa koruja netistä, koska sillon ei ikinä tiedä miltä koru näyttää ilman studio valaistusta (liian muovisen näköinen jne.)

9. Kikolta eli mun lemppari kosmetiikkasarjalta kelpuuttaisin aina muutaman uuden tulokkaan, en oo ostanut uutta kosmetiikkaa hirmupitkään aikaan! Meikit kuluu mulla jotenkin hirmuhitaasti, se on kai hyvä juttu. Highlighter puuteri on päässyt loppumaan, ja huulipuna-kokoelmaakin voisi kasvattaa vaikka yhdellä uutukaisella...

10. Suklaan lisäksi täällä tarvitaan luonnollisesti suomalaisia nameja, salmiakkia, lakuja!

11. Sokerina pohjalla Shepard Faireyn taiteesta, katutaiteesta ja printeistä kertova kirja (=raamattu), joka on täynnä mitä upeampia kuvia tyypin teoksista...

Nyt kun joululista on kasassa, voinkin alkaa jo hiljalleen virittäytyä joulufiilikseen... Lunta ei täällä tietenkään ole, mutta ilma on jo talvisen kirpeää (varsinkin iltaisin) ja jouluvalojakin näkyy jo. Marras-joulukuu on kaupungeissa jotenkin ihanan tunnelmallista aikaa, erityisesti pimeän laskeuduttua. Haluan heti joulukuun pyörähdettyä käyntiin mennä tapojen mukaan fiilistelemään jouluikkunoita west endiin, ja Leandenhall marketkin on mulla vielä kokematta, se on joulun alla varmaan todella tunnelmallinen paikka :)

Kivaa joulun odotusta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...