lauantai 10. marraskuuta 2012

elämää

Viimeaikaisia ahaa-elämyksiä, yleisiä kuulumisia, mietteitä & pääkoppaan päätynyttä informaatiota:

- Oon viimepäivinä kiinnostunut hirmupaljon brändäyksestä, varmaan siksi että oon väsännyt tuntikaupalla mun Brand management -kurssin raporttia ja selaillut lukuisia brändäyksestä kertovia kirjoja. Se on vaan hirmu mielenkiintoista, kenties yksi tulevaisuuden mahdollisista suunnista? Siinä tykkään, että luovuutta ja järkeä pitää käyttää yhdessä, ja homman tavoite on selkeä. Miten saada ihmiset rakastamaan meitä ja meidän tarinaa.


- Lämmitys on hemmetin kallista. Ennen olin aina kotona kääntämässä pattereita kovemmalle mutta nyt kun siitä pitää maksaa ihan itse, no, mieluummin pidetään pattereita vaan tiettyihin aikoihin päällä ja koitetaan pysyä lämpiminä vaatekerrosten avulla... Onneksi toistaiseksi ei ole ollut hirmukylmää, mutta eiköhän ne tästä vaan viilene :/

- Luin jostain että Finnair ja Marimekko ovat lyöttäytyneet yhteen ja Suomen ja Aasian maiden välillä lentelee nyt Unikoin koristeltuja lentokoneita. Kohta saa finskin lennoilla kahvitkin marimekko-kuosisista kupposista, huippua sanon minä. Toivottavasti yhteistyö hyödyttää molempia sinivalkoisia firmoja!
Kuva: Finnair

- Stratfordiin ei kannata pyöräillä. Fillaroin sinne tossa yks päivä ja voi että, Hackney Wickin jälkeen loppuu kaikki pyöräilijää avittava ohjeistus. Siis eihän sellaselle 5 -kaistaiselle moottoritien näköiselle voi (eikä saa) pyörän kanssa mennä, kaikki tiet siitä eteenpäin oli jotain "ei pyöriä" -kyltein merkattujan megaväyliä. Loppujen lopuksi en millään löytänyt tietä Startfordiin, joten poljin jotain kiertoreittiä ja sitten rekkojen väylää perille, ja takaisin meninkin vanhalla tutulla overground -junalla. Olin kyllä tosi pettynyt tohon liikennejärjestelyyn...

- Joko mun kavereilla on jotain maagisia kykyjä tai mä olen helposti arvattavissa. Olin ennen viimekuista Shepard Faireyn näyttelyä käynyt ihastelemassa näyttelytilan vieressä olevassa OBEY -pop-up-kaupassa siistiä printattua Ipad-suojaa. Ja kas kummaa, se ihanainen Ipad-suojus löytyi mun synttärilahjapaketista!


- Oon yllättänyt itseni etsimällä netistä edullisia ompelukoneita... Koululla on laadukkaat koneet tietenkin käytössä, mutta olis kiva jos voisin työstää meidän Future Fashion -proggista kotosallakin, ja kämppisten kanssa jakaessa ei edulliselle koneelle tulis paljoa hintaakaan...mietitään mietitään! (edullisia ehdotuksia saa muuten antaa, jos sellasia on)

- Musta on tullut avokado-hullu. Hamstrasin peräti 6 kyseistä hedelmää Dalstonin markkinoilta toissapäivänä, kyseessä on muuten ihan mahtavat markkinat! Pystyssä joka päivä aamusta myöhään iltapäivään saakka, tarjolla kaikkea kalasta wok-pannuihin ja mausteista vaatteisiin, mutta parasta antia on ehdottomasti hedelmä -ja vihannes -kojut! Niistä löytyy kaupan hintoihin verraten ainakin puolet, mutta joskus jopa monenkertaisesti edullisempia herkkuja!


Kuvassa tän hetkinen lemppari-aamupala: munakokkelia ja avokado-kirsikkatomaatti-punasipuli salaatti, jossa on myös teelusikallinen pestoa ja ripaus juustoa päällä! nams!

- Pitäisköhän mun vaihtaa vähän blogin ulkoasua tai ainakin tota banneria? Oon kuvassa nimittäin juuri 18 vuotta täyttänyt tai pahimmassa tapauksessa vielä 17 puolella, heh. Vaikka tuosta kuvasta sitä ei ehkä huomaakaan. Tai no nyt huomaa, kun asiaa aloin ajattelemaan :D Nyt kolmen vuoden jälkeen, pitäiskö laittaa vaihtoon? :D Muttakun oon tähän originelliin layouttiin vähän kiintynyt.. ehkä jos joskus on tylsää, voisin alkaa suunnittelemaan uutta banneria...ehkä.

- Toinen blogi -aiheinen huomio, tällä blogilla on tossa sivupalkissa 77 liittynyttä seuraajaa! Huippua. Sitten kun niitä on sata, järkkään jotkut bileet/give awayn/muun yllärin - 100:n jäseneen sattaa toki mennä tovi, mutta hiljalleen, hiljalleen... eli jos siellä joku seurailee blogia kaikessa hiljaisuudessa, niin saa toki liittyä seuraamaan, tai muuten vaan antaa elon merkkejä.. kommentit tekee aina mut tosi iloiseksi :)

- Oon koittanut päästä mun vaatemasiksesta yli, ja vaikka vähän masentaa vieläkin tämä mun "tilanne", niin eiköhän tästä vielä selvitä - aion nyt tulevaisuudessa panostaa enemmän siihen, että lähden ovesta ulos niissä vaatteissa, kuin milloinkin haluan. Siis jos jostain tulee hyvä fiilis ja parempi itsetunto, niin siitä, että tuntee olonsa hyväksi vaatteissaan :)


Random vaatteiden sovittelua ennen viimeviikkoisia kaverin synttäreitä.. kyllä oli hankala löytää asu enkä päätynyt tähänkään vaihtoehtoon - plus varpaat olis jäätynyt ilman (kolmia) sukkiksia!

7 kommenttia:

  1. Tosi kiva blogi sulla! :) Tuli nälkä jo siitä kun luin sanan avokado... :') Nam!

    http://time-for-dreaming.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. 78 kun sain "virallistettua" itteni tänne ;))

    VastaaPoista
  3. Mää oon seurannu sua bloglovinin kautta nii se ei oo näkyny vissii tuossa. nyt lisäsin itteni tuohonki :)

    VastaaPoista
  4. heh, ihanaa kiitos! eihän tuo blogger -käyttäjät lukema sinäänsä mitään merkitse, paitsi mulle tulee aina hyvä mieli :p

    VastaaPoista
  5. Voi apua, alkoi jännittämään, että kuinkakohan suuri kaasulasku meille on tulossa, olen nimittäin ihan surutta lämmitellyt asuntoamme... Ja tykkään kovasti banneristasi, mutta jos uusi olisi vielä hienompi, niin sitten ehkä vaihtamaan :)

    VastaaPoista
  6. meillä sähkö ja kaasu maksetaan sellasella retrolla top-up kortilla, eli kioskissa ladataan sinne esim. 20 puntaa ja sitten sähköä riittää niin kauan kuin rahaa on kortilla jäljellä. Systeemissä on ketävää just se, että tiedetään tarkalleen kuinka paljon kulutetaan millonkin - yhtenä päivänä tais mennä 5 puntaa kaasuun, kun oli patterit päällä koko päivän. se on ainakin meidän opiskelijataloudelle liikaa :p

    ja kiitos! Tykkään bannerista itsekin, mutta alkoi huvittamaan kun tajusin että oon kuvassa just ja just täysikäistynyt, vaikka nyt ollaan jo reilussa parissakympissä :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...