torstai 8. marraskuuta 2012

live to eat/eat to live

Pari kuvaa toissapäiväisestä väsäämästäni balti -currystä ja pari sanaa mun new-found rakkaudesta ruokaan!


Oon omillani asuessani löytänyt itsestäni pienimuotoisen ruoka-hifistelijän ja muutenkin alkanut nauttimaan syömisestä ihan erilailla kun pienenä. Kaikki sukulaiset varmaan muistaa pikkuisen nirso-Eerikan, joka ei laittanut suuhun mielellään kuin valkoista makaroonia ja mummo tuputti rautatabletteja kun olin niin kalpea. Nykyään maistuu vaikka minkälainen ruoka ja oon mielestäni ihan kelpo kokki tuolla hellan takana, vaikka usein hyvin simppeliä ruokaa laitankin. Tämä nyt "aikuisena" (heh, en mitenkään voi kutsua itseäni oikeaksi aikuiseksi vielä) löydetty uusi kyky fiilistellä hyviä ruokia on kyllä yks parhaita juttuja, mitä aikuistuminen on tuonut tullessaan!

Rakastan nykyään myös monia ruoka-aineita, joita vielä muutama vuosi sitten inhosin - esimerkiksi ennen vihaamiani maissia ja paprikaa laitan nykyään vähän ruokaan jos toiseen. Avokadoa olen alkanut syömään vasta viimevuonna, ja parin viimeviikon aikana oon hullaantunut niin että tänäänkin raahasin kokonaiset 6 avokadoa markkinoilta kotiin. Muttakun löyty niin täydellisiä yksilöitä halvalla! Lisäksi tykkään nykyään yhä useammasta maailman keittiöstä, rakastan mm. intialaista, meksikolaista, thaimaalaista, kiinalaista, ranskalaista, italialaista ja japanilaista ruokaa. Ja ties vaikka mitä herkkuja tuolla on mistä en vielä edes tiedä - pitäis hyödyntää Lontoon mahtavaa ravintolakirjoa ja mennä kokeilemaan jotakin mulle ihan uutta ruokakulttuuria. Miltähän maistuu nepalilainen, ghanalainen tai brasilialainen ruoka? Täällä Dalstonissa on turkkilainen rafla, joka on illasta toiseen ihan täpötäynnä. Tekisi mieli käydä katsastamassa, mistä siellä oikein on kyse!

Tää nyt on vaan tällaista ajatusten virtaa, jostain syystä teki mieli puhua vähän ruoasta - mitkä lienee alati blogeissa ja facebookissa näkyvät "hienot" ingstagram ruoka-kuvat inspiroineet :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...