sunnuntai 2. joulukuuta 2012

what i've been up to @ uni

Ajattelin näyttää pientä sneak peekkiä taas mitä oon puuhaillut mun textile design kursilla. Projektin lähtökohtia vilautin jo tässä postauksessa, eli tässä jatkoa Future Fashion proggikselle! Kurssissa me siis työstetään kukin omaa body pieceämme, sopimaan siihen ihmisvartalon osaan joka ekalla tunnilla body mapattiin. Valmiin vaatteen tulee olla paitsi esteettinen, sillä on oltava myös funktio. Itse teen korsetti-tyyppistä yläosaa jonka funktio on yllätyksellisesti rinnan tukeminen :p

Kuvissa näkyy sketch bookkia, ja ensimmäistä vartalo-kappaletta joka on siis oman bodymappauksen perusteella itse kaavoitettu projetkia alustava testikappale. Näitä juttuja on oikeasti tosi vaikea selittää suomeksi kun on tottunut puhumaan näistä englanniksi ja lisäksi sellaisilla tekstiili-termeillä, että niitä ei varmasti moni ymmärrä :D


Kädentaitojen ja teknisten taitojen lisäksi opetellaan tunneilla computer aided design -ohjelmien käyttöä, kuten Rhynocerosta, ja sitten photoshoppaillaan esimerkiksi digitaalisia printtejä, joista oon tosi innoissani, koska se kiinnostaa mua tosi paljon! Oon muutenkin oppinut tällä kurssilla jo hirmuisesti ja oon tosi tyytyväinen, että mulla on kaks näin monipuolista kurssikokonaisuutta mun tutkinnossa - bisnespuolella opetellaan kaikkea "oikeasti tärkeää" kuten markkinointia, brändäystä ja merchandisingia, kun sitten taas näillä design tunneilla saa olla luova ja oppia kädentaitoja, kuvankäsittelyä ja printtien luomista. Molemmat tasapainottaa toisiaan ja koen, että saan tästä tutkinnosta paljon tietotaitoa useampaakin suuntaan - mikä on hyvä, kun on tällainen tuuliviiri kuin minä :)

Vielä loppuun yks tunnustus..


Eli tältä näyttää huoneeni lattia kun luomisen vimma on päällä :D Mattoa ei paljoa näy. Huomaa myös yöhousut kuivumassa patterilla - true opiskelijaelämää.

2 kommenttia:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...