perjantai 11. tammikuuta 2013

uni update / my first ever garment!

Viimeiset kaksi päivää oon ollut koululla aamusta iltaan, vieläpä yksin. Ei ole haitannut, yksin on ihan hyvä työskennellä, ainakin saa omassa rauhassa pohtia juttuja ja kokeilla eri ratkaisuja ilman ympärillä kuikuilevia silmäpareja. Ajattelin näyttää taas pientä sneak peekkiä, mitä oon tehnyt, saanko esitellä, ensimmäinen tekemäni vaatekappale, ever (okei, jos jotakin seiska-luokalla tehtyä kamalaa toppia ei lasketa):


Vaikka mun sydäntä lähellä on enemmän printit kuin kaavoittaminen/muotisuunnittelu, on ollut todella mielenkiintoista opiskella tänä vuonna vaatteen suunnitteluakin ja siihen johtavaa prosessia. Ylläoleva tekele on siis itse kaavoittamani alusta alkaen, ja vaikkei se teknisesti mitenkään hyvä olekaan, oon tyytyväinen, koska ompelukoneen kanssa en oo lähempää kaveruutta oikein ikinä tehnytkään - ala-asteellakin olin puutöissä. Jälkimmäisessä kuvassa vaate on lähes "valmiina" - noin muodoltaan siis. Varsinainen vaate se ei kuitenkaan vielä ole - materiaali on tässä vain calicoa (eli tuollaista, öö, harjoittelukangasta?), lopullinen versio tulee olemaan printattu ja eri materiaalia tietysti silloin!


Kuva vielä koulun edestä hetki sitten, illan jo hämärtyessä - olen tanaan saapunut koululle viela printteja tekemaan (koska taalla on parempi photoshop. Anteeksi myos 'a'a'kkosten puutteesta, koulun koneen vika). Aiemmin tanaan tapasin veljeani ja sen muutamaa kaveria Paddingtonilla, tyypit on matkalla Barbadokselle ja heilla oli valilasku Lontoossa - oon ehka vahan kateellinen, kun itse tosiaan vietan nyt perjantai-iltaa taalla koululla enka lennellen Karibialle :< Sain kuitenkin reissumiesta, fazeria ja aura-juustoa, jes. Laskin muuten huvikseni Google Mapsien avulla etta tahan mennessa oon tanaan pyoraillyt jo 22 kilometria, eli kotoa Stokeysta Paddingtoniin, jonka jalkeen tanne Aldgate Eastille campukselle, ja illalla kun tsygaan kotiin tulee viela muutama lisaa. Nyt reisilihaksissa tuntuu etta kuntoilua on tullut, mutta hyvalla tavalla. Ja oon tanaan nahnyt taas paljon ihania eri alueita Lontoossa, parasta! Jotkut kay kuntosalilla ennen ja jalkeen opintojen, mutta mulle fillarointi on ehdottomasti se juttu!

Nyt kuitenkin niiden printtien pariin. Mitä sanoo raati, onko nää opiskelupäivitykset yhtään kiinnostavia? Jos kiinnostusta löytyy, voisin kirjoitella enemmänkin mun opinnoista :)

4 kommenttia:

  1. eerika,,,,, your body piece is AMAZING! X

    VastaaPoista
  2. hehe thanks karen, you're so sweet:)

    VastaaPoista
  3. Näin käsityöopiskelijan näkökulmasta on aika siistiä nähdä mitä puuhailet siellä! :) Meillä alkaa kaavoituskurssi, jonka tuotokset valmistetaan sitten vaatetuksen kurssilla.

    VastaaPoista
  4. heh kiva että jotakin kiinnostaa:) On ollut ihan kiva oppia vaatteen tekoa, vaikka se itellä ainakin menee vähän vieraille vesille (muotisuunnittelijaksihan en kuitenkaan valmistu, vaan textile designeriksi!) Nyt kuitenkin tekis mieli alkaa tekemään vaatteita enemmän itekin :p

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...