keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

käsilla tekemisen riemua?

Moikka! Mä olen takaisin Englannissa, tarkemmin sanottuna Brightonissa. Irlanti-postauksia laitan tulemaan kun olen kotona Lontoossa, nyt kuitenkin vähän toisenlaista postausta. Mua pyydettiin mukaan Vaio Duo 11 hybrid tabletti-läppärin kamppikseen ja tutustumaan ja kirjoittamaan mietteitäni kyseisestä laitteesta, joten here goes.

Kyseessä on siis jotakuinkin miniläppärin ja tabletin välimuoto, jossa on sekä koketus- että kirjoitusnäyttö. Siihen kuuluu tavallinen manuaalinen näppis aivan kuten kannettavaan tietokoneeseenkin, mutta näppäimistön liukuessa taakse näyttää koje ihan vain tabletilta. Molempi parempi? Laitteen näyttöön voi piirtää tai kirjoittaa käyttäen sormiaan tai stylus -kynää, kas näin: 


Alkuun olin koko hommasta vähän epäileväinen, kosketusnäyttöjen ystävä kun en varsinaisesti ole (aka. tahmatassu :D). Älypuhelimetkaan ei kiinnosta mua, enkä ole ikinä innostunut piirto-ominaisuudesta näissä puhelimissa. Mutta hetkonen, läppärissä tämä toiminto sen sijaan saattaisi houkuttaakin?

Mä olen nimittäin aina ollut aika kätevä kasistäni, eikä ikävä kyllä se taito ole ihan samalla tasolla tietsikan hiiren kanssa säheltäessa. Tälläinen laite olisi siis varmaan käteva (no pun intended!) luovalle ja visuaaliselle tyypille. Lisäksi se, että tabletissa on kunnon näppäimistö, on ainakin mun mielestä suurta plussaa, koska kosketusnäyttö-näppiksen näppäily ei todella oo mun juttu.


Kokonaisuudessaan siis aika kätsyn oloinen tuote, varsinkin jos ei oikein osaa päättää, sopisiko perinteinen tabletti omaan käyttöön ilman näppäimistöä.

Loppuun vielä ihana tunteisiin vetoava video aiheesta. Mitä markkinointia, melkein tuli kyynel silmään.




Anyhow, tämä postaus siis pienenä vinkkina niille, joilla tabletin tai miniläppärin hankinta on mielessä! Onnekseni mulla on jo sekä läppäri että tabletti, eli itse saan tyytyä niiden lisäksi ihan vaan siihen piirrustuslehtiöön :) Mutta voi tätä tekniikkaa...

Kaikki postauksen kuvat ja video: Sony. Postaus on sponsoroitu.

2 kommenttia:

  1. Hei, mun olisi tarkoitus hakea jossain vaiheessa Brightoniin opiskelemaan. Ja kun sä näytät olevan siellä aika usein, niin kertoisitko että minkälainen paikka se on sun mielestä? :)

    VastaaPoista
  2. Moikka! Brighton on ihan mielettoman siisti paikka :) Just sopivan pieni Lontooseen verrattuna eli lyhyet etaisyydet kaikkialle, vilkas yoelama, kivoja second hand kauppoja ja muutenkin ihan hyvat shoppailumahdollisuudet, siistia porukkaa (paljon opiskelijoita ja vahan taiteellisempaa jengia), tosi lahella Lontoota eli cityyn paasee tunnissa, Gatwickin lentokentta on 30 min paassa eli tosi hyvat halpalentoyhteydet oikeastaan minne vaan maailmassa, biitsi, baarit, paljon keikkoja, hyva komedia clubi, kivoja ravintoloita... mulla on oikeestaan vaan pelkkaa hyvaa sanottavaa :) Brightonissa on kiva tunnelma ja paljon kaikkea tapahtumaa kokoajan! Asuminen ei oo yhta kallista kuin Lontoossa, muttei kylla edullistakaan, ehka keskimaarin n. 80-100 puntaa/viikko soluhuoneesta. Mutta siis jos multa kysytaan niin kannattaa ehdottomasti hakea!!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...