perjantai 2. elokuuta 2013

kesän toinen puoli

Kesää on mulla vielä puolet jäljellä, koska koulun penkki ei kutsu vasta kun lokakuun alussa. Tähän mennessä suvi on ollut mitä mukavinta aikaa, melkoisen tapahtumarikasta ja mikä ihmeellisintä, helteistä! Siis kokonainen kuukausi + aurinko + Lontoo on yhtälö jonka luulin olleen mahdoton. Se on ollut mahtavuutta. Kuten postaustahdista on huomannut, mulla ei oo ollut aikaa blogillekaan. Nyt mun kesän rytmi kuitenkin muuttuu vähän, joten ajattelin kirjoittaa pienen kuulumispostauksen :)

Työrintamalla muuttuu se, että tulen ensiviikon tullen jättämään työni baarissa, ja jatkan sitten vain vaatekaupassa kera muutaman lisätunnin viikossa. Tykkäsin tehdä baarihommaa, mutta tulevan kuukauden työaikataulujen päällekkäisyyksien takia päätin, että nyt mun on aika nostaa kytkintä. Päätökseen saattaa myös pienesti vaikuttaa se, että melkein kaikki mahtavat tyypit meidän baarista on lähteneet muihin töihin ja tuntuu, että vaan pari ikävää tyyppiä on jäljellä. Lisäksi kaupassa tekemieni lisätuntien takia mulle olisi tullut järkyttäviä 15 työpäivän putkia, jos olisin jatkanut kahta työtä - nytkin juuri purskutan läpi yhdeksän päivän putkea, vaikka lyhyitä työvuoroja onkin!

Baareilua tulee varmasti ikävä, ja tietty tää tarkoittaa myös hippasen pienempää palkkaa, mutta päällimmäisenä olo on helpottunut, kun ei enää tarvitse sumplia ja jännittää päällekkäisyyksiä. Ehdin 4 kuukauden aikana oppia yhtä ja toista drinkkien teosta viineihin, ja tekisin mielelläni samaa hommaa vielä joskus jatkossakin, ehkä vain vähän enemmän omantyylisessä baarissa :)

Toinen muutos on se, että asustelen nyt toistaiseksi Lontoossa yksineni. Okei, en ihan yksin kuitenkaan, sillä eräs kaverini punkkaa täällä nyt hetken aikaa ennen kuin löytää oman kodin. Mutta Ryan on lähtenyt vajaan parin kuukauden reissuunsa, ja mun kämppikset on yhä kesälomailemassa kotikonnuillaan. Väliaikaiskämppiksenikin on joka päivä aamusta iltaan töissä. Tulen varmaan olemaan paljon nyt yksin - ensimmäistä kertaa pitkään aikaan. Se on kuitenkin ihan okei.

Aavistelen, että tulossa on melko leppoinen ja pienikuluinen elokuu. Kaiken kesä-heinäkuun ympäriinsä juoksemisen, juhlimisen ja tuhlailun jälkeen oon toisaalta ihan innoissani siitä, että mulla on nyt vihdoin aikaa ottaa rennommin, latailla akkuja. Ja aloittaa muutama projektia, joita oon pyöritellyt mielessäni jo jonkin aikaa :) Olisi suunnitelmissa tehdä katutaidetta ja aloittaa eräs mielenkiintoinen design projekti jossa yhdistyy kaksi mun intohimoa (tästä lisää myöhemmin!). Ajattelin myös asettaa itselleni 200 punnan haasteen, eli yrittää selvitä koko elokuu alle kahdella sadalla. Hyvästä ruoasta en aio tinkiä, mutta kaikesta muusta kyllä!

Loppukesän tulen siis puuhailemaan tän kivan projektin parissa, osa-aika duunissa, viimeiseen opiskeluvuoteen valmistautuessa ja blogin parissa :) Pysykää linjoilla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...