keskiviikko 30. lokakuuta 2013

cozy times part 367

Oltiin taas vaihteeksi yks päivä Vintage Emporiumissa, meidän lempparikahvilassa koko Lontoossa. Oon kirjoittanut tästä paikasta jo aika monesti aiemminkin, se nyt vaan sattuu olemaan niin lähellä sydäntä (ja ihanan lähellä mun koulua, hehe). Mä en varmaan ikinä tule kyllästymään kahvilan lämpöiseen tunnelmaan! Kaikki musiikista sisustukseen ja huonekaluihin ja tietty tarjonta on Vintage Emporiumissa ihan parasta. Kahvejahan mä en juo, mutta paikan herkullinen chai latte, kaakao, hot apple & cinnamon ja erilaiset teet toimii mitä parhaimpina rohtoina syysmasispäiviin, ja juomat saapuu pöytään ihanan suurissa kupeissa. Lisäksi tarjolla on pientä purtavaa, ja taivaallisia itseleivottuja kakkuja, jotka aiheuttaa mulle aina hirveitä tunnontuskia tuolla, kun säästömielessä yrittää olla lankeamatta ylimääräisiin herkkuihin, mutta jokaisessa muussa mielessä kakku tuntuukin loistoidealta :p

Nyt kahvila on sonnistautunut Halloweenia varten, kas tässä, syystunnelmaa ala Vintage Emporium:


Yks päivä oltiin taas tuttuun tapaan koulun jälkeen tuolla höyryävät kupit kädessä, kun yhtäkkiä viereisestä pöydässä alettiin virittelemään viulua. Saatiin yllättäen nauttia kolmen skottimuusikon muodostamasta triosta, joka soitti kahvittelijoille tyypillistä skotlantilaista musiikkia. Asetelma toi mieleen ihan irkkumuusikot Dublinin pubeissa, vaikka tällä kertaa musiikki raikasi Guinness -pinttien sijaan kahvikupposten äärellä. Fiilishän on Vintage Emporiumissa jo valmiiksi niin lämpöisen kotoisa, että tunnelmallinen livemusiikki sai mut ihan liikuttumaan. Ihana piristys arkipäivään :)

 
Ja pakolliseen suosittelu-osuuteen...Jos hengailette Brick Lanen lähettyvillä/Shoreditchissa, niin Vintage Emporium löytyy Bacon streetiltä, ihan Brick lanen kulmalta :) Isojen kupillisten hinnat on 1,50-2,50 punnan välillä, ja kakkupalat irtoaa kolmosella (parhaita on porkkana- ja kahvikakut!). On muutenkin jees tukea pieniä paikallisia mestoja ainaisen ketjuissa juoksemisen sijaan - Starbucks on samanlainen kaikkialla, kun taas paikat kuten Vintage Emporium aidosti tunnelmallisia, erilaisia ja uniikkeja. Ja siinä missä mun pari puntaa ei liikuta isoa kahvilaketjua millään tavalla, merkitsee mun tuhruisesta kukkarosta esiinkaivetut roposet pikkukahvilalle tuhat kertaa enemmän.

Kivaa halloweenia muuten kaverit! Mä en oo vielä ihan varma että teenkö mitään erityistä huomenna, mutta jos en, niin lauantaina juhlitaan senkin edestä 8) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...