maanantai 21. lokakuuta 2013

I heart the 90's

Mun kaveri pitää vajaan parin viikon päästä synttäribileet, joissa teemana on "80's vs. 90's halloween party". Tuon Halloween aspektin muuhun teemaan yhdistämisestä en ole vielä ihan varma, mutta valinta vuosikymmenten välillä kävi kyllä helposti: ysäriä päälle tietenkin.

90 -luvun tyyli on mulle kyseisen vuosikymmenen lapsena rakas, niin ihanissa kuin kamalissakin puolissaan. Tämän olen tosin kunnolla tajunnut vasta viime vuosina. Tupsahdettuani maailmaan vuonna 1991 olin itse tietty aikanaan niin pieni, etten omakohtaisesti kokenut ysärimuotia kuin lastenvaatteiden muodossa. Kelly Kapowskin keikkuessa TV:ssä hengailin itse vielä potkupuvuissa, täysin tiedottomana ympärilläni vellovasta populaarikulttuurista tai muodista. Loppuvuosikymmenestä alkaa onneksi olemaan jo selkeämpiä tyyli-muistoja, vaikka ikävä kyllä mun on pakko tunnustaa, ettei mulla ikinä ollut niitä jokatytön megamakeita paksupohjaisia lenkkareita, joita yritin moneen otteeseen ruinata vanhemmilta. Oli kuulemma liian vaaralliset! Ottaisin nyt teemabileitä varten vahingon takaisin, mikäli kengillä olisi pikkasen vähemmän hintaa kuin vaatimattomat 150 puntaa...

Mulle ysärityyleistä tulee ensin mieleen Spaissareiden vauhdittama Cool Britannia, seiskarituulahduksinen hippi-tyyli, grunge, hiphop-kuteet lahkeista aukeavine verkkareineen, preppy Glueless -tyyli, mitänäitänyton... Tein lempparitrendeistäni kollaasin:

 
Kuvat: Grazia Daily, Dr. Martens, Ebay, District MTV, Etsy, Glamour, Asos Marketplace

Osa näistä on muodissa tänäkin sesonkina (ruutu-kuosi), toiset taas ikuisia lemppareita (Docsit). Farkkukankaiset Britney Spears -nimeä kantavat hatut ja muovi-chokerit (tai tatuointikorut mitkä lienee, en muista enää miksi noita kutsuttiin?) sen sijaan herättänee useimmissa lähinnä oksennusrefleksin. Itse tosin leikittelen nyt ajatuksella tuon kaulakorun uudelleen käyttöönotosta, koska mulla sattuu sellainen olemaan - älkää kysykö. Onhan se aivan kamala. Mutta samaan aikaan jotenkin retrolla tavalla siisti :p

Bileisiin ajattelin pukeutua ehkä vähän spaissarityyliin ja heittää naamaan astetta rajumman meikin tuohon halloween teemaan sopien. Riivattu baby spice o__O ?

Mitä mieltä siellä ollaan? Niin ja lontoolaiset, mikäli nämä kyseiset kasari/ysäribileet kiinnostaa, niin täällä lisää infoa pippaloista!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...