keskiviikko 2. lokakuuta 2013

viime viikot kuvina

Syyskuu tuli ja meni, mun kesä loppui virallisesti. Ja syksyltä nyt tuolla ulkona näyttääkin, harmaa taivas ja välillä satelee. Mutta vaikka syksy saattaisi säiden puolesta olla synkkä, tulee tästä ihan varmasti jännittävä, hektinen ja mielenkiintoinen loppuvuosi. Koulujutut vaikuttaa ainakin ensialkuun megakiinnostavilta (Pääsin siihen valitsemaani studioon!), ja työntekookin tulee vähän tolkkua: alan tekemään vain kaksipäiväistä työviikkoa. Tänään mun ihana ystävä Suomesta tulee mun luo kylään, ja loppuviikon saan viettää laatuaikaa Jennin kanssa kierrellen mun lempparipaikkoja Lontoossa. Tässä kuussa on myös mun synttärit, ja pian sen jälkeen Lontoo onkin valmis jo jouluun. Mun oma perhe lähtee ilmeisesti Malediiveille jouluksi, eli en tule tänä vuonnakaan Suomeen joulun viettoon. Sen sijaan ideana olisi lähteä Irlantiin jouluksi ja uudeksi vuodeksi 8)

Se lähitulevaisuudesta, nyt vähän vielä syyskuun fiilinkejä muutaman loppukuussa napatun otoksen kera:


Pinkki-liloilla pidennyksillä syntyy hipsteriletit, joilla pääsee harmautta äkkiä pakoon! Viereinen kuva sensijaan oli pakko napata kun katsahdin parvekettamme matkalla kotiin. Luovia pyykinkuivaus ideoita, sukat aidasta läpi ja silleen...


Kävin H&M:ssä ensimmäistä kertaa sitten alkukevään. Henkkamaukasta ei oo tullut viimevuosina ostettuna oikein muuta, kun yksivärisiä perustrikoovaatteita - ne on siellä hyvänmallisia ja edullisia. Pinkki neule oli myös kiva, vaikken sitä ostanutkaan. Muiden mielipiteistä ei pitäisi välittää mutta kyllä te kaikki tiedätte, mikä mielikuva vaaleista hiuksista + pinkistä vaatetuksesta helposti tulee...


Onneksi tän vuosituhannen puolella painetuissa LP:n Suomi-oppaissa on ehkä vähän herkullisemmat kansikuvat.. t. tuohtunut isänmaallinen :p Toinen harminpaikka oli Pisara -conversejen sovittelutuokio. Netissä kengät on niiin upeat, ja kivat vielä kaupan hyllylläkin, mutta jalassa ne näyttikin jotenkin väärältä. Tai ehkä ne sopii vain tummien housujen/sukkahuosujen kanssa.


Mun huoneen uusi lipasto ei oikeastaan ole uusi ollenkaan, se ollaan löydetty lähikadulta parikuukautta sitten ja raahattu kotiin. Täällä Briteissä ihmisillä on tapana "flytipata" eli jättää vanhat huonekalunsa jalkakäytäville roskalavan/kaatopaikan sijaan, jotta joku kys. tavaran tarvitseva voi sen ottaa ja viedä mukanaan. Mm. meidän parvekkeen kaikki tuolit on löydetty kadulta. Tää lipasto oli huippulöytö, koska säilytystilaa tähän huoneeseen kaivattiinkin :)


Toisiksiviimeisen kuvan Look Mum No Hands on mulle uusi tuttavuus, mutta nyt ehdottomasti yksi lempparipaikkojani Lontoossa! Kyseessä on megasymppis fillarikahvila Old Streetillä. Herkkuruokien, smoothieiden ja juomien ohella kahvilassa on ihana fiilis, paikka on koristeltu pyörin ja pyöräilyasustein sekä julistein :) Ens kerralla kehtaan napata ehkä jokusen paremman kuvan :p

Seuraavaksi mun pitäisi siivoilla ja käydä kaupassa, mutta laiskuus...

Ainiin ja viimeinen kulupostaus on kyllä tulossa, lähipäivinä. Se laiskuus...

4 kommenttia:

  1. Missä toi on toi fillarikahvila? :) Ja ossaisikko sanoa jotaki sairaan kivoja paikkoja sieltä? jos sulla ois viis päivää aikaa käyä Lontoossa niii mitkä paikat kiertäisit? :D Oon tulossa ens viikolla Lontooseen, oon käyny siellä useaanki kertaan, mut mulla on vielä nii palijo kaikkia juttuja mitä ennoo nähny ja ois kiva löytää uusia siistejä paikkoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. moi, tässä on look mum no handsin nettisivut josta löytyy myös osoite yms: http://www.lookmumnohands.com/

      ja hmmm..dalstonin yöelämä, london fields puisto jos hyvä sää, broadway market lauantai-aamuna, covent garden&soho, brick lane (cafe 1001 lounaaseen, vintage emporium kahvitteluun), notting hill, fabric -yökerho kreisibailaukseen, dalston rooftop park lämpimiin iltoihin spiced ciderin kera, passing clouds eksoottisiin juomiin&musiikkiin. camden town ja perus southbankilla strollailu on aina jees :) british museum, jos on näkemättä, taidetta, katutadetta, musikaali. äh emmä tiiä:p käy kattoo tuolta kategorioista london favourites -tagin alla olevia postauksia, siellä oon maininnut joitsin mun lemppareita :)

      Kivaa reissua!

      Poista
  2. Madeliiveille vai malediiveille? :D sori oli pakko kommentoida. Mut tosi kiva blogi tää, kaikkia mielenkiintosia juttuja! Onks tuo kuvassa esiintyvä herra sun poikaystävä? :)

    VastaaPoista
  3. Malediivit hups :D kiitti korjauksesta! ja on juu:>

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...