perjantai 8. marraskuuta 2013

chilinen veggie delight

Mun kaverin täällä ollessa me loihdittiin yhteistuumin (tai no, minä pilkoin ja tein mitä käskettiin) mitä-kaapista-löytyy meinigillä - eli ilman reseptiä tai sen kummempia visioita - megahyvää ruokaa, jota tein tässä yks päivä taas uudestaan. Ajattelin nyt jakaa "reseptin", jos joku muukin tykkäisi :)


Ohje on iisi: Seesamiöljyyn (tai muuhun öljyyn, mutta oon rakastunut nyt tähän) paistumaan vihanneksia, mulla tässä on pieneksi pilkottua bataattia, puolitettuja kirsikkatomaatteja, paprikaa, baby/young pinaattia, punasipulia, valkosipulia, herneenpalkoja ja myskikurpitsaa (jouduin googlettamaan tän. Siis kuinka moni tiesi, että butternut squash on suomeksi myskikurpitsa? terveisin, kurpitsanvihaaja), pieninä paloina sitäkin. Tarkoituksena oli myös laittaa kikherneitä, mutta ne unohtui tekovaiheessa kaappiin!

Sitten paistellaan! Kypsyttelyvaiheeseen menee jonkin verran aikaa eli ihan pikainen ruoka tää ei ole. Kannattaa aloittaa bataatista ja kurpitsasta, ja lisätä paprikat sun muut vähän myöhemmin, ellei niistä halua ihan lössöjä. Kun pehmenemistä on tapahtunut, isketään päälle "kastikeaineksia" oman maun mukaan, mä laitoin vähän kaikkea mitä jääkaapista löytyi: kermaa, ranskankermaa, vähän soijaa, loraus maitoa, tomaattimurskaa, tomaattipureeta ja mozarellajuustoraastetta. Tämä vaihe siis pilaa muuten terveellisen ruoka-annoksen, hahaa :D

Mausteita saa laittaa reippaasti, ja erityisesti bataatin kanssa chili on mun mielestä ehdoton. Maustoin siis suolalla, rouhitulla mustapippurilla, chililastuilla ja chilijauheella kunnes lopputulos on miedohkon currymaisen tulinen, sellainen sopivasti lämpöä kielelle tuova. Päälle vielä kasa tuoretta pinaattia - done. Koko komeuden voi syödä yksinään, tai miksei kera pitaleivän tai riisinkin, mutta täyttävyyttä ei kannata aliarvioida!

Miltäs kuulostaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...