keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Christmas at Hogwarts

Otin vihdoin itseäni niskasta kiinni ja pikapikaa muokkasin kuvat sieltä Warner Brosin Harry Potter studio kierrokselta, jossa käytiin siskoni kanssa pari viikkoa sitten. Mä rakastan suuresti kaikkia seitsemää kirjaa, ja vaikka leffatkin oon aina innoissani käynyt katsomassa, ei ne oo mun mielestä ikinä tehneet oikeutta kirjoille - tai siis, mikään leffa ei voisi. Lavasteissa kiertely sai kuitenkin arvostuksen leffasarjaa kohtaan nousemaan kohinalla. En ainakaan ollut kuvitellut, että melkein kaikki pienetkin yksityiskohdat, taikaolennot jne. on käsinkosketeltavaa käsityötä. Olin luullut, että lähes kaikki epäluonnollinen taikamaailmassa on pitkälti tietokoneella rakennettu, mutta näin ei tosiaan ole - Hiinokka on ihan "oikea" päätään liikuttava hevoslintu, sekä Olivanderin taikasauvakaupan jokaikinen taikasauvarasia erikseen käsin koristeltu. Ja Tylypahkan seinien kymmenet (sadat?) maalaukset ovat ihan oikeita taiteilijoiden maalaamia öljymaalauksia! Huoneet ja lavasteet oli kaikki viimeistä yksityiskohtaa myöten suunniteltu, vaikka leffoissa niistä useita ei edes huomaa. Oli tosi mielenkiintoista nähdä kaikki kulissien detaili ihan läheltä.

Kierros alkoi suuresta salista - jonka olin tosin kuvitellut olevan oikeasti suurempi.

 
Pöytiin oli joulunajaksi katettu jouluateria.
 
 
Rohkelikon oleskeluhuone oli kulutettua mattoa ja tapetteja myöten niiin kotoisa ja tunnelmallinen :)
 

 Taikajuomaluolasta tuli mieleen yläaste ja kemiantunnit.


Voi kun näitä purnukoita olisi päässyt tutkimaan vielä lähempää!


Kermakaljaa ^__^

 
Kirje joka ei kovasta odotuksesta huolimatta koskaan kolahtanut postilaatikkoon :(
 

Visiitin kohokohtia oli mulle Viistokuja ja mieletön kolmikerroksinen Poimittaislinja!


 Reissuseurana ei-enää-niin-pieni pikkusisko :)


Voin lämpimästi suositella studioilla pyörähtämistä kaikille Hartsa-faneille, sekä myös kaikille lavastustaiteesta kiinnostuneille! Ainut miinus on kaukainen sijainti - studio sijaitsee zone 9:llä ja kierrokseen menee vähintään puolikas päivä. Still worth it, ainakin mun mielestä!

Lisää infoa paikasta voitte tsekkailla täältä

3 kommenttia:

  1. miksköhä mää ennoo ikkää käyny tuolla!! Seukki Lontoo visiitillä pakko käyä!

    VastaaPoista
  2. Kannattaa ehdottomasti, varsinkin jos Lontoon reissuja on jo joitakin takana ja kaikki perus-nähtävyydet on jo nähty :)

    VastaaPoista
  3. Mä oon ollut jäätävä Harry Potter -fani niin kauan kuin vaan muistan. Jotenkin oon vähän arastellut tota studiokierrosta, mutta nyt oon niin monesta lähteestä kuullut, että on hintansa väärti! Täytyypä ottaa asiaksi käydä tuolla :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...