lauantai 1. helmikuuta 2014

February getaways.

Hyvästi kuivaakin kuivempi tammikuu ja kivaa helmikuun ensimmäistä! Helmikuu on Lontoossa jo melkein kevät, pienellä optimismilla ainakin. Toisaalta talvi ei tunnu vielä edes alkaneen, eli turha juhlia liian ajoissa - eiköhän se perinteinen päivän mittainen lumikaaos tule tänäkin vuonna... Tätä kuuta mä oon kuitenkin odottanut suurella innolla, koska edessä on pari kivaa pikavisiittiä. Ensimmäinen niistä ihan vaan Suomeen: meillä on ystävänpäivänä 10 vuotta sitten sovittu ala-asteen luokan luokkakokous jota varten lentelen 11 päivän päästä kohti Helsinki-Vantaata. Toinen minireissu sijoittuu Englannin kanaalin toiselle puolelle, eli tietty ihanaan Pariisiin 8)


Kuvat mun Ranska-ajoilta.

Lähdetään tyttöjen kanssa Pariisiin vierailemaan Première Vision textiili showssa parin viikon päästä! Oon shown lisäksi reissusta muutenkin innoissani, koska tää on mun ensimmäinen kerta kun palaan Pariisiin tuon kesän 2011 jälkeen. Tuntuu, että siitäkin on jo niin ikuisuus. Juttelin just yks päivä mun Ranska-ajan toisen parhaan kaverin kanssa, ja tuli kamala ikävä! Mun on varmaan pakko Pariisissa vältellä meidän lempparipaikkoja, etten saa jotain ikävämasiskohtausta jossakin vanhoilla huudeilla. Siihen aikaan liittyy niin paljon kaikenlaista, itsenäistymistä, uuden elämän alkua, ensimmäistä kunnollista työpaikkaa, vapautta uudessa maassa... Se oli aikaa ennen Lontoota, aikaa ennen näitä ihmisiä joiden kanssa vietän nyt kolmatta vuotta täällä ja aikaa ennen kun edes tiesin, mitä tarkalleen olen lähdössä opiskelemaan :D Pariisi tulee aina olemaan mulle tärkeä kaupunki - ja Brioche Doréen herkuilla tulee aina olemaan paikka mun sydämessä!

Edullistakin herkkujen kaupunkiin matkaaminen on, edestakaiset junat Lontoosta Pariisiin sekä kolme yötä hostellissa (yksityishuoneessa), yhteensä vain 105 puntaa! Nyt pitää vaan kaivella ne ranskan kielen koukerot jostain muistin pohjilta ja valmistautua siihen alemmuuden tunteeseen joka ulkkikselle väistämättä tulee, kun yrittää selittää ranskalaisille jotain ihanalla suomi-aksentilla maustetulla kökkö-ranskalla. Mutta hei c'est pas grave ;)

2 kommenttia:

  1. Saisinko tiedustella mitä kautta sait hankittua junat ja hostellin noin edulliseen hintaan?
    Oliko kyseessä Eurostarin pakettimatka?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka, ei oo pakettimatka, ja oman kokemuksen perusteella on yleensä muutenkin usein edullisinta ostaa kaikki erikseen suoraan palvelun tarjoajalta, ja ilman mitään välitys/varaussivustoja yms. Eurostarin nuorisoliput (alle 25v kai?) oli ajoissa varattuna oli 66 puntaa. Hostelli on nimeltään AIJ Paris (http://www.aijparis.com/) ja siellä oli tohon aikaan vuodesta 4:n hengen huoneet vaivaiset 14e/henkilö, jos varaa suoraan hostellin omilta sivuilta. Yösijan tason voi varmaan päätellä hinnasta, mutta sijainti on keskeinen ja hinta naurettavan alhainen, eli kelpaa! :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...