keskiviikko 12. helmikuuta 2014

fleeing from my to-do list

Suomeen karkasin, mutta totta puhuen to-do -lista näyttää seuranneen perässä. Tänään oon ihanan myöhään nukkumisen jälkeen toimittanut printti-tilausta täältä Nurmijärven idyllisestä maalaiskyläsestä käsin (insert sense of humour) ja nytkin käy läppäri kuumana taas. Mua vähän jännittää näiden digitaalisten printtien saapuminen, hommahan on aika hintavaa ja aika hätäisesti viimeistelin lähetettävät tiedostot, ennen kun riensin hammaslääkäriin...

Joka tapauksessa, kotikotona ollaan! Oli aika luksusta herätä aamulla keskipäivällä ja löytää ihanan täysi jääkaappi täynnä herkkuja. Tein itselleni super-aamupalan - munakokkelia, avokadoa, leipäjuustoa, saunavalvikinkkua, rucolaa...nam. Sitten mummi tuli käymään ja juteltiin teekupposten äärellä niitä näitä! Mummi oli käynyt Jyväskylässä, ja oli sitä mieltä, että siinä olisi kiva jatko-opiskelukaupunki mulle. Mä sanoin olevani vähän turhan kosmopoliitti ja Dalstonin/Hackneyn jälkeen voisi Jyväskylässä olo olla vähän liian turvallinen. Harmi vaan että kumpikaan ei ole totta; kosmopoliitista olen aika kaukana, eikä Itä-Lontookaan mitenkään kuumotteleva ole.

Ero Suomeen on silti huima: täällä on niin hiljaista, ja tuntuu hassulta kun ulkoa ei kuulu yhtään mitään. Hackneyssä on tottunut niin hälyytysajoneuvojen sireeneihin kuin sekopäihin jotka räppää itsekseen kävellessään kadulla - mikä kuuluu hyvin talon seinien läpi ja kolmoskerrokseenkin. Täällä Suomessa on niin rauhaisaa, tyyntä. Oon myös kokenut suuren elintason nousun taas esimerkiksi kylppärissä asioidessa, kun hanasta saakin säädettyä juuri sopivan lämmintä vettä jolla pestä kasvot. Englannissahan yleensä vaihtoehdot on joko tulikuuma tai jääkylmä vesi, mitään välimuotoa ei meidän erillisistä kuuma ja kylmä -hanoista ainakaan saa. Niin, ja olin unohtanut, että Suomessa on saippuapaloillakin omat pienet pedit, joissa ne siististi makaa. Tervetuloa hyvinvointivaltioon, jossa saippuallakin on mukavat oltavat!


Kuvissa pikkasen mun viimeviikon ohjelmaa... Ihan liikaa ulkona syömistä ja juomista, ihan liikaa kahvittelua, pari iloista iltaa Street Feastissa, niin, ja ihan "muutama" hetkonen on kulunut koulullakin. Laitoin myös mun vanhan ja uskollisen, kesästä 2011 palvelleen Naked -meikkipaletin kiertoon, kun sain uuden joululahjaksi. Annoin vanhan pikkusiskolleni, koska siinä on muutamaa loppuun kulunutta sävyä lukuun ottamatta vielä vaikka kuinka paljon tuotetta jäljellä, vielä siis 2,5 vuoden lähes päivittäisen käytön jälkeenkin! Jos siis joku miettii siellä että onko se sen 40 euron arvoinen, niin ehdottomasti on. Team-Naked for life.

Nyt suun puudutus alkaa olemaan tiessään, joten pääsen vihdoin iltapalalle 8) Ah kuinka hyvältä maistuu ruoka, jota ei itse ole joutunut kaupasta ostamaan ja raahaamaan kotiin. Arjen luksusta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...