lauantai 22. maaliskuuta 2014

Kirjastolauantai


Terkut Brightonista, tosin ei aurinkoiselta terdeltä vaan kaupungin kirjaston lukusalista. Mä tulin tänne pitkäksi viikonlopuksi tekemään koulutöitä, lähinnä väsäämään printtejä viimeistä design projektiani varten, mutta oon myös saanut business planini kirjoittamisen vihdoin aloitettua... Mä istun siis kirjastossa läppärini kanssa, kun Ryan on töissä. Iltaisin me nautitaan Brightonista ja syödään hyvin - Brightonissa on vaan niin hyviä pieniä itsenäisiä ravintoloita! Eilen käytiin ekaa kertaa Carlito Burrito -raflassa. Ollaan fanitettu tätä meksikolaista jo pari vuotta, kun tyypillä oli vain pieni katuruoka koju keväisin ja kesäisin. Nyt Carlito on avannut oman ravintolansa, joka on eilisen illallisen perusteella aivan mieletön. Me tilattiin halloumiburrito, päivän kalaa meksikolaisittain, taivaallisia enchiladoja ja oysterishotti kera tequilan. Lähdettiin takaisin residenssille 1,5 tunnin syömisen ja juomisen jälkeen onnellisina, yhteensä vain 42 köyhempinä. Ei paha hinta kahden hengen feastista, way to go Carlito. Me tullaan takaisin varmasti!

Myöhemmällä käytiin myös porukalla tanssahtelemassa Mesmeristissä - paikka joka lienee tuttu kaikille Brightonilaisille.. Yö me punkattiin kaverien sohvilla mega-siistissä asunnossa North Lainella, mutta nyt seuraavaksi kolmeksi yöksi meillä on (Ryanin työpaikan kustantama) hotelli, ihan Brightonin rantabulevardilla :) Meidän lemppari italialainen koko maailmassa, symppiksen italialaishepun pitämä Pronto in Tavola on ihan hotellin nurkilla, eli saattaa olla että pizza ja pasta ähkyt tulee vedettyä tässä jonain iltana... Joskus mä ihan oikeasti ihmettelen, miten mä onnistun näillä ruokailutottumuksilla (=paljon ja usein) pysymään tämän kokoisena :D

Palaan Lontooseen tiistaina, mutta saattaapi olla että tipauttelen tänne muutamat Brighton kuvat ennen sitä - tarkoituksena on ainakin katkottaa opiskelua uusien katutaideteosten kartoituksella. Ainut harmi juttu on se, että koska tultiin tänne autolla, mulla ei oo mun pyörää mukanani - mutta onneks tän kokosessa kaupungissa pääsee liikkumaan kävellenkin helposti :) Oon jopa leikitellyt ajatuksella aamuisesta hölkkälenkistä rannalla, kun kerran rantsulla seuraavat päivät asutaan, mielessäni romantisoitu kuvitelma itsestäni sulokkaasti juoksemassa bulevardilla aamuauringon kimaltaessa mereen... Tosiasiassahan en pysty juoksemaan kuin pari sataa metriä ennen kun kylkeen pistää, jalat on maitohapoilla, henki ei enää kulje ja kaikki tuntuu kamalalta. Niin, juoksulenkillä mua siis tuskin tullaan näkemään.

Kivaa viikonloppua tyypit! Jos sieltä löytyy brightonilaisia, heittäkää vinkkiä mitä kaikkea uutta täällä on! Mun viimeisestä pidemmästä visiitistä on nimittäin jo monen monta kuukautta :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...