sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Vain arkea.

Viimeaikoina ei tosiaan elämässäni ole sen kummempia tapahtunut, arkea vain. Opintojen loppukiriä. Sosiaaliset kanssakäymiset on olleet suht minimissä ja parin kuukauden juhlinnatkin voi laskea yhden käden sormilla. Oon vähän kuin kaivautunut kolooni, sekä kuvainnollisesti että kirjaimellisesti. Jos olen kotona, kökötän vain huoneessani ja päivät kuluu lähes kokonaan tietokoneella, niin, että välillä iltaisin silmiin ihan sattuu. Kesän koitettua mun lisäkseni myös rakas läppärini lienee valmis huilimaan vähän. Voi kesä! Sitä mä odotan sekä innolla että kauhulla. Innolla lämpöisten säiden, loman ja mahdollisten työharjoitteluiden osalta, mutta kauhulla muutosten, työnhaun, ja juurikin niiden työharjoitteluiden osalta. Kaikki on vaan ihan auki, ihan kaikki. Ja mua jännittää.

Tarkoitus on yhä koittaa löytää osa-aikatyötä jostain kivasta kaupasta, ja tehdä joku työharjoittelujakso jos sopivan sellaisen sattuisin saamaan. Lisäksi ajatuksissa on koittaa siipiä printtisuunnittelija-freelancerina, mikä voisi olla aika siistiä, jos pääsisin jonkun toimiston listoille freelanceriksi. Tässä roolissa kehittäisin siis tehtävänannosta printtistooreja, joiden käyttöoikeudet sitten myydään eteenpäin.

Taas mä olen päätynyt höpöttämään koulujutuista ja tulevan jännäyksestä, koska näissä aiheissa mun ajatukset aika totaalisesti nyt vaan pyörii. Sori! Mutta oli mulla muutama sekalaista kuvaakin jakaa viimeajoilta.

 
Puistopäivien paras spritseri: valkkaria, elderflower limua (mikä ihme elderflower se on suomeksi?? Sanakirja.org petti mut) ja paljon jäitä! Plus tietty kikattava tyttöporukka ja aurinko.
 
 
Olen hurahtanut koralliin. Aina ennen väri toi vain mieleen sellaiset ketjuliikkeiden jokakeväiset trikoorytkyt, enkä muista koskaan omistaneeni mitään korallista, vaatetta tai meikkiä. Tänä keväänä vihdoin tajusin, että korallihan sopisi mun huulille paremmin kuin mainiosti, ja oon hamstrannut jo parikin huulipunaa korallin eri sävyissä. Niin herkullisen ja kesäisen värisiä!
 
 
Halloumiburgeri itsetehdyllä tomaattisalsalla ja lohkoperunoita kera ranskankermadipin = nam. Tiedän, että annoksessa on monta nykymittapuulla "epäterveellistä" ainesta, mutta itse en usko että sellainen hiilariton, jauhoton, rasvaton ja mauton fitnessdieetti-ruoka olisi mitenkään sen terveellisempää. Mun mielestä jos safka on pitkälti kotitekoista, maistuvaa, monipuolista ja täyttävää, ollaan paremmin hyvän ruoan jäljillä kun jotain maustamattomia kuivia lihanpaloja ja superfood-jauheilla terästettyjä smoothieita hypettäessä. Ruoka-annoksen kuuluu olla nautinto, ei jokaista grammaa myöten laskelmoitu ravinnesatsi. But that's just me.
 

Ja tässä uusin obsessioni: Kreikkalaista hunajajugurttia. Itsessään jo niin taivaallisen jälkkärimäisen hyvää, mutta vaahterasiirappia sekaan lorauttamalla saa aikaan vielä överimmän välipalan. Kesällä aion tehdä tästä frozen jugurttia iskemällä komeuden vartiksi pakkaseen. Meillä on joo aika tehokas pakastin...

4 kommenttia:

  1. Elderflower taitaa olla seljankukka suomeksi, koralli on ihana ja kreikkalainen jugurtti sokerilla ja kanelilla on myös taivaallista <3
    -Ropsu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai joo, niin taitaa ollakkin! Kiitti Ropsu :> Voisinkin muuten käydä vetämässä iltapalaksi muutamat lusikalliset jugua!

      Poista
  2. Toi kuva susta ton pyörän kans on upea! Määki oon vähä hurahtanu koralliin nyt iha yhtäkkiä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe kiitos! Ja se on varmaan tää kevät, mikä saa hempeän karkkiset sävyt kaikkien mieliin :p

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...