torstai 15. toukokuuta 2014

ihminen joka elää unelmaansa

Kun joku erehtyy multa kysymään, mikä mä haluan olla isona, on vastaus aina sama: en todellakaan tiedä. Ei tommosia saa multa kysellä. Paitsi tänään, jolloin ensimmäistä kertaa puhuin tulevaisuudestani avoimesti jonkun kanssa, joka ihan oikeasti hokasi kaiken. Tajusi mua, täydellisesti.

Sain alkukeväästä voittamani Commercial future -stipendin mukana myös pari tunnin mittaista "tulevaisuuden suunnittelu" sessiota meidän bisnes incubaattorin luovan managerin, todella päräyttävän ja inspiroivan naisen kanssa, ja voi pojat, tän päiväinen sessio jätti mulle aivan loistavan fiiliksen. Ollaan muutenkin oltu tyypin kanssa aika samoilla aaltopituuksilla koko kevät, ja siksi olinkin tästä uransuunnittelu sessiosta aika innoissani etukäteen. Nyt tunnin mittaisen keskustelun jälkeen olen täynnä energiaa, inspiraatiota, ja unelmia. Suuria unelmia, mutta sellaisia, jotka saattavat hyvin toteutuakin. Ja tavoitteita tälle kesälle, jotka nekin nyt tuntuu vähemmän pelottavilta.

On mieletöntä pystyä kertomaan omista henkilökohtaisista haaveista jollekin, joka kuuntelee ja kannustaa ja jopa näkee niissä jotain järkeä.  Ja haluaa tehdä mun kanssa suunnitelman, jotta nää haaveet ei jäisi vain haaveiksi. Se on naiiville optimistille suht harvinaista herkkua, ja siksi olo onkin näin voittamaton. Ehkä tästä spontaanista tekstistä huokuukin, kuinka onnellinen oon tän päiväisestä. Mua hymyilyttää, ja mua jännittää.

Haluisinkin näissä optimismin höyryissä kannustaa kaikkia teitä, keitä olettekin, luottamaan omaan juttuunne, tekemään asioita eri tavalla ja uskomaan omaan unelmaan - oli se sitten Mount Everestin huippu, Googlen syrjäyttävä keksintö tai suurperheen äiteys. Eikä näissä jutuissa tarvitse olla vaatimaton. Kaikki ei ehkä onnistu eikä mene niin kun pitää, mutta oman haaveen epäily tai mahdollisuuksien vähättely on tyhmintä mitä ihminen voi tehdä. Kyllä niitä epäilijöitä ja pessimistejä aina löytyy, itse pitää siis pystyä pysymään positiivisena, vaikka välillä vähän pelottaisikin.

 
   Mikä mä sitten haluan olla isona?
   Ihminen joka elää unelmaansa.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...