perjantai 18. heinäkuuta 2014

Cardiff in five hours

Ollaan Ryanin kanssa puhuttu jo vuoden päivät siitä, että pitäis matkailla enemmän täällä Briteissä, mutta jotenkin on aina vaikea päästä liikkeelle - jokainen Lontoossa asuva tietää varmaan, mitä tarkoitan.. Viime viikolla me kuitenkin päädyttiin tekemään pieni ekstempore reissu! Ryan laittoi keskellä ensimmäistä työharjoittelupäivääni viestin, että tulee iltapäivällä hakemaan mua Readingista. Kolmen aikaan hyppäsin kyytiin, tankattiin auto eikä yllätyksekseni suunnattukaan takaisin Lontooseen vaan kohti Cardiffia, Walesin pääkaupunkia. Parin tunnin ajamisen jälkeen saavuttiin paikalle, ja vietettiin ilta kierrellen kaupungilla ja ravintoloiden täyttämässä satamassa.


Harmi vaan, ettei voitu jäädä kaupunkiin yöksi - mulla oli työhaastattelu ja Ryanilla töitä aamulla. Niinpä me ajeltiin takaisin Lontooseen yömyöhällä. Cardiffista jäi kuitenkin hyvät vibat, ja olihan tää meille molemmille ensimmäinen pyrähdys Etelä-Walesissa. Siis myös Ryanille, joka on Pohjois-Walesista kotoisin.

Nyt mulla on kauhea himo päästä näkemään lisää Brittejä - erityisesti Lounais-Englannin Cornwall ja Skotlanti houkuttelee. Oikeastaan lähtisin mielelläni vaikka minne vaan - seuraavaksi toivottavasti tosin fillarilla!

4 kommenttia:

  1. On kyllä niin totta, että Lontoosta on jotenkin tosi vaikea päästä liikkeelle yhtään mihinkään... Briteissäkin olis niin paljon nähtävää jos jaksais edes vähän yrittää päästä Lontoon rajojen ulkopuolelle. :D

    Muakin kovasti Skotlanti ja Cornwall houkuttelee, mutta tuskinpa saan aikaiseksi (ylläri). Täytyy odottaa sun matkapostauksia, jos sitten vaikka innostuisi! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, Lontoo on itsessään kuin kokonainen maanosa, erityisesti kun miettii erilaisten kulttuurien, asuinalueiden ja vaikka ravintoloidenkin kirjoa! Mutta kannattaa hei silti vaan pakottaa itsensä lähtemään - täähän on ihan mieletön ja mun mielestä jopa vähätelty maa. Jopa tunnin säteellä lähimatkailu voi olla tosi jees! Lontoon ulkopuolinen Britannia on täynnä helmiä :)

      Poista
  2. Olen nyt pariin kertaan käynyt Cardiffissa samalla kun olen käynyt katsomassa tytärtäni ja olen ihastunut paikkaan. Kaupunki poikkeaa Lontoosta, mutta siinä on silti jotain saman henkistä. Etenkin katetut pikkukujat ovat suloiset. Cornwallissa ja Devonissa olen käynyt teinininä ja haaveilen pääseväni sinne uudelleen. Ehkä pääsen reissaamaan Briteissä enemmän, jos laps' jää sinne opiskelemaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, täällähän on vaikka mitä nähtävää! Tuntuu hassulta että oon vasta aika myöhään havaihtunut innostumaan Britti-matkailusta. Pitää koittaa mahduttaa tähän seuraavien kuukausien sisään ainakin vielä pari uutta paikkaa, ennen kun tulee aika nostaa kytkintä...

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...