lauantai 20. syyskuuta 2014

Home sweet Shacklewell

Kirjoittelin kuukausi sitten hädissäni meidän lähestyvästä muutosta ja lähinnä valittelin siitä, etten haluaisi minnekään täältä kotoisesta Shacklewellista, Hackneystä lähteä. Vaikka nomaadinen elämäntyyli houkutteleekin, niin ainakin vielä toistaiseksi, kun asun Lontoossa, on koti mulle tosi tärkeä paikka. Vietän suht paljon aikaa kotona ja joinain päivinä teen töitäkin kotoa käsin - kuten vaikka tänään. Koko kuluneen kuukauden mulla on ollut sellainen pala kurkussa kun oon ajatellutkin poismuuttoa täältä meidän kodista, kuten myös muuttoa eri osoitteisiin tyttöjen kanssa ja luultavasti myös pois tältä alueelta, johon me ollaan niin kovasti kiinnytty, mutta johon meillä ei varmaan enää olisi varaa. Olin oikeasti tosi surullinen kun ajattelinkin koko hommaa ja meidän lähipubin ja kahvilan tyypit surkutteli mukana.

Nyt mulla on kuitenkin mahtavia uutisia: Me saadaan jäädä! Landlordimme myötyi sittenkin puolen vuoden soppariin (tai vuoden soppariin, jonka mukaan me saadaan puolen vuoden kohdalla nostaa kytkintä jos halutaan), ja sopimus on nyt allekirjoitettu. Asuntoa yhä tosin kaupataan, eli jos joku hullu tässä seuraavien kuukausien aikana tahtoo käyttää puoli miljoonaa puntaa tähän, niin sitten meillä on kaksi kuukautta aikaa löytää uusi koti. Me tietty toivotaan ettei näin käy, mutta kaksi kuukautta on sentään ihan reilu varoitusaika. Meidän vuokraa ei myöskään nostettu, mikä on todellinen ihme, koska Lontoossa vuokrat kasvaa hirmuista vauhtia ja jostain muistan lukeneeni, että Hackneyssä tuo hintojen kasvu olisi kaikista hurjinta. On siis aikamoinen ihme, että me tullaan asumaan täällä pian jo kolmatta vuotta samalla kuukausittaisella summalla, joka oli jo pari vuotta sitten aika edullinen.


Mä olen onnellinen ja huojentunut. Koti ♥
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...