sunnuntai 28. syyskuuta 2014

Muotiviikkojen lempparit: New York & Lontoo

Tässä blogissa ei ole aiemmin nähty muotiviikko-aiheisia postauksia, koska ne ei koskaan ole oikein tuntuneet mun jutulta. Ei sillä, ettenkö mielelläni kävisi tsekkaamassa näytöksen jos toisenkin, jos sellaiseen mahdollisuuden saisin, mutta rehellisesti voin myöntää ettei muotiviikot ole ikinä oikein saanut mua innostumaan kovin paljoa eikä niissä käyminen ole oikein muodostunut mielihaluksi. Ehkä tää on siksi, että erityisesti viimevuosina oon alkanut arvostamaan enemmän tyyliä, joka on pysyvämpää, henkilökohtaisempaa ja enemmän ihmisen persoonaan rakentuvaa, kuin kauden kuumimpiin tuuliin - tyyliä, joka ei tunne kausia, vaikka saattaa trendien mukaan tietty elää.

Mutta koska olen töideni puolesta käynyt viimeviikkoina läpi muotiviikko-kuvia ja poiminut lemppareitani, ajattelin näyttää myös tämän blogin puolella että mitkä mallistot on tähän mennessä olleet mun mieleen - ekana vuorossa New York ja Lontoo. Nämä on tosiaan vain omia lemppareitani eikä mitään muuta, ei välttämättä mediassa eniten näkyneitä ja hypetettyjä mallistoja. Nämä on mun omaa tyyliä inspiroivia ja mun huomion napanneita kokonaisuuksia. Esimerkiksi Lontoon muotiviikkojen osalta voin sanoa, että kaikki meidän "isot nimet" tuottivat tänä vuonna itselleni pettymyksen - onneksi on siis näitä muitakin.

New Yorkin parhaimmistoa omasta mielestäni edustivat:
 
 
Adam Selman ja herran simppeli sportsluxe. Denim-sinistä, ysäri-viboja ja yksinkertaisen imartelevia ja toimivia vaatteita. Mallien hiukset ja meikki on myös stailattu ihanan raikkaasti!
 
 
Custo Barcelonan vaatteet olivat New Yorkin kauneimmat. Kerrassaan tyrmäävä mallisto, jossa on paljon mitä ihailla: upeita värejä, printtejä, pintakuvioita, cut-out yksityiskohtia... the list goes on.
 
 
Ja kolmas lemppari: Milly. Paljaat navat, läpikuultavat bomberit ja nilkkamittaiset hameet iskee ja kovaa. Kokonaisuutena koko mallisto on tosi onnistunut ja yksinkertaisesti cool.

Lontoon parhaimmistoon kuuluivat taas:

 
Temperley London - Ei tyypillistä minua mutta jotenkin tykästyin mallistoon. Ihanan rentoa ja huoletonta mutta samalla eleganttia. Tennarit kenkävalintana ja siistit aurinkolasit kruunaa kokonaisuuden!
 
 
Peter Pilotton mallistossa on paljon katseltavaa; intensiivisiä värejä, pinta kuviointeja ja tekstuureja... Vähän kaikenlaista, joka sulassa sekavuudessaan näyttää upealta.
 

Ja viimeisenä Richard Nicollin ja Sweaty Bettyn yhteistyössä syntynyt sporttinen mallisto. Kiiltäväpintaiset tekniset materiaalit ja väljään neulotut neuleet yksinkertaisesti toimii.
 
Mahtavia kaikki, mutta omalla kohdallani New York veti tänä vuonna vähän Lontoota pidemmän korren. Mitä mieltä siellä ollaan - näistä mun lempparimallistoista, tai muotiviikoista yleensä? Toivottavasti tämmöinen pieni muotikatsaus on teidänkin mielestä ihan kivaa vaihtelua, lisää on nimittäin tulossa vielä toisen postauksen verran. Lokakuun puolella Pariisin muotiviikkojen päätyttyä mä vilautan suosikkejani Milanosta ja Pariisista!

Kaikki postauksen kuvat: Vogue.co.uk

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...