keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Surly Long Haul Trucker

Tein toissapäivänä elämäni toistaiseksi suurimman hankinnan! Joillekin se olisi ehkä tässä iässä auto, jollekin ahkerasti säästäneelle jopa ensimmäinen oma asunto - omalla kohdallani se on Surly Long Haul Trucker.

Kuvassa pyörä, joka on ollut kiikarissa enemmän tai vähemmän vuoden ajan. Jo viime keväällä vihjasinkin perheelle, että kesän valmistujaislahjana voisi lihottaa pankkitiliä vähän uutta pyörää varten. Nyt tammikuussa sen pärähdettyä perinteisiin tammialeihin, lähti tilaus sopivan koon varmistuttua viimein vetämään. Alennuksia kannatti odottaa, sillä näin tippui lähtöhinnasta reilu pari sataa pois - ja lähtöhintahan on tässä masentavassa vaihtokurssissa huimat 1500 euroa (1150 puntaa). Mutta hei, tämä on suurimmaksi osaksi valmistujaislahja ;)
 
Kooksi valikoitui 46 sentin runko 26 tuuman pyörillä, mikä sopii 160 - 165cm pitkille. Koot aiheutti mulle aluksi päänvaivaa, koska olen n. 164 pitkä, mutta seuraava koko tästä hyppäsi suoraan 50 senttiin, joka oli sitten mulle just ja just liian iso. Lisäksi Lontoosta Surlyjen, varsinkin pienten kokojen löytäminen ei tosiaankaan ole helppoa, mutta eteläisessä Brixtonissa onneksi tärppäsi ja pääsin testiajamaan neljäkutosta. Se on kyllä pieni ja siro, mutta mun jalat ylsi juuri sopivasti tangon yli, ja ajoasento tuntui mukavalta. Rullailin pyörällä Brixtonin kaduilla ja kliseisesti sanottuna tuntui vain niin hemmetin oikealta.


Niin sinetöityi valinta ja hopeanhelminen pyöräkaunokainen saapuu suoraan uuteen kotiimme ens viikon alussa, jättimäisessä postipaketissa. Sitä (ja tästä käynnistyvää armotonta varuste-hifistelyä) jo malttamattomana odotellessa! Pakko myös tunnustaa, että oon myös jo alkanut pohtimaan sopivaa nimeä pyörälle. Ei mulla näköjään ikä vielä paina. Onneksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...