tiistai 3. maaliskuuta 2015

Mun Lontoo

Niinhän siinä kävi, että päädyin rakastumaan myös tähän uuteen asuinalueeseeni Bethnal Green/Globe Town/Cambridge Heath akselilla. Nyt kuukauden E2:lla asumisen jälkeen, on vaikea kuvitella itseään näiksi viimeisiksi kuukausiksi Lontoossa enää minnekään muualle! Oon koittanut tarttua kameraan taas enemmän ja nappailla paljon kuvia lähiseuduilta, joten tässä siis niitä: osa ihan nurkilta, jotkut vähän kauempaa. Tervetuloa mun Lontooseen :)

 
Hengellinen Globe Town ja Lontoon buddhalainen keskus.

 
Edessä näkyy meidän estate, johon kuuluu muutama eri korkuista, monissa Itä-Saksa -vibojakin herättävää (heh) rakennusta. Meidän talossa on 14 kerrosta, matalemmissa puolet tosta.
 
 
Kiva pop-up baari Cambridge Heathissa. Mikähän tän nimi taas olikaan?
 
 
Olohuoneen ikkunasta. Zoomia on kevyesti käytetty, kaukana nämä oikeasti ovat!
 
 
Regent's kanaali, jonka varrella kävely (ehkä jatkossa myös lenkkeily?) on aina yhtä jees.
 

Ja Bethnal Greenin keskustaa.

Tunnen oikeasti olevani superonnekas, että olen koko Lontoossa asumisaikani ja erityisesti nyt viimeiset 2,5 vuotta saanut asua tosi kivoilla, mun tyylisillä alueilla. Lontoossahan on vaikka minkälaista kaupunginosaa: Pohjois-Lontoossa on kodikkaan idyllistä alueita kukkulaisine puistoineen ja hienostuneine putiikkeineen, lännessä näkyy varallisuus ylellisen kauniine, vaaleine taloineen ja monissa Etelä-Lontoon alueissa, kuten vaikka Brixtonissa, on yksinkertaisesti vaan asennetta. Rakastan käydä Lontoon eri osissa ja fiilistelen sen kaikenlaisia puolia, mutta itä tarkoittaa mulle kotia. Ei tää kaikille missään nimessä sopisi, mutta mä tunnen nämä seudut perin pohjin, ja viihdyn täällä niin hyvin. What can I say, Imma Hipster.

Yksi lupaus vielä muuten kehiin, liittyen näihin valokuviin! Haluan alkaa taas ottamaan paljon paljon kuvia, niin kuin aiemmin. Oon myös alkanut haaveilemaan uudesta objektiivista... Mähän olen kuvannut jo reilu pari vuotta aikalailla kokoajan rakkaalla Nikkor 35mm f1.8g:lläni, joka on mun tarpeisiin ihan loistava linssi: edullinen, pieni, monikäyttöinen ja kivan valovoimainen. Sen lisäksi käytän tohon päälle laitettavaa parinkympin arvoista halpis-fisulinssiä köyhän naisen fish-eye-efektin saamiseksi. Nyt näiden lisäksi houkuttaisi laajakuvalinssi, joka olisi mahtava ton mun 35millisen vastapainoksi. Pitää tehdä vähän taustatutkimusta ja katsella, löytyisikö keväämmällä joku sopiva edullisesti, mielellään siis jollain parilla sadalla... Vinkkejä saa toki heittää, kamerani on pieni Nikonin D3100 :)

4 kommenttia:

  1. Sun Lontoo on ihanan värikäs ja elävä! (: Lumoava kuvasarja, tykkään!

    Linssiasiasta: sulla on ilmeisesti Nikoniisi olemassa kittilinssi, siis se 18mm viiva jotain? Itekin säännöllisesti haaveilen laajiksesta, mutta tähän asti olen kuvaillut vaan 50mm 1.8 (90%) ja 18 milliin asetetulla kitillä (10%), kohtuullisessa valossa piirtää ihan nätisti. Ei silti, olisihan kunnon laajis ihana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka ja kiitos! Ja hyvä pointti kyllä, ainakin tässä ennen kun laajis kokoelmaan liittyy, jos edes liittyy, kannattais mun ehdottomasti kääntyä välillä taas sen 18-55millisen puoleen, joka on ollut kaapissa pölyttymässä. Eihän sekään siis mun tavis-kuvaustaidot huomioon ottaen huono linssi ole :) Sitten pitäis vaan jaksaa kantaa kahta objektiivia mukana - vaikka sama homma tietty laajiksen kanssa :p

      Poista
  2. En tiedä mahdatko tätä kommenttia edes huomata, mutta päätin kokeilla onneani!

    Olen päräyttämässä Lontooseen parin viikon päästä, ja koska olen tällainen buddhalainen haahuilija, ajattelin kysäistä että onko noilla sun hoodeilla muuta buddhalaista pöhinää kuin tuo London Buddhist Centre? (Ainakin 15. kuvassa näkyy lupaavasti rukouslippuja!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka, huomasinhan mä, mutta vaan vähän myöhässä, kun oon ollut lomalla :)

      Rukousliput tuossa yhdessä kuvassa on ton Buddhist Centerin takapihalta. En oo ite sen kummemmin tutustunut paikkaan, mutta kaikenlaista tuolla näyttäisi ohi-näkemän perusteella olevan tarjolla, kannattaa googlailla :) Kivaa aluetta muutenkin!

      Ihanaa Lontoon reissua sulle - sori etten tän paremmin osaa auttaa :p

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...