keskiviikko 8. huhtikuuta 2015

4hrs in Brugge

Täällä ollaan, takaisin Lontoossa. Palattiin kotiin Berliinistä myöhään maanantai iltana, ja pää on vieläkin vähän sekaisin kaikesta siitä mahtavuudesta. Mutta siitä lisää lähipäivinä! Ensin nimittäin vuorossa muutama kuvaa ja fiilistä ensikohtaamisestani Belgian kanssa. Meillä ei pitänyt alun perin olla aikaa sen pidempiin pysähdyksiin matkalla, mutta kiitos tyhjien moottoriteiden ja sujuvasti kuluneen paluumatkan maanantaina, pysähdyttiin muutamaksi tunniksi Bruggen pikkukaupunkiin Belgiassa.

Olin maassa ensimmäistä kertaa, mutta silti se tuntui niin kovin tutulta. Ennen kaupunkiin saapumista ajattelin Bruggen olevan vähän sellainen ranskalais- ja hollantilaiskaupunkien hybridi, ja sellainen se olikin. Pieni kaupunki täynnä kauniita ja historiallisia rakennuksia, massiivisia kirkkoja ja Amsterdamin tapaan ympäri luikertelevia kanaaleja. Sekä hirmuinen määrä pieniä koriste -ja erikoistavara-putiikkeja, ranskalaistyylisiä ravintoloita terasseineen, hirmuisen kalliita suklaapuoteja... Jep, aitoa belgialaisen pikkukaupungin menoa Bruggesta on ikävä kyllä turha hakea, kun kaikki on aikalailla turismia varten pystyssä. Me haahuiltiin ensin ympäri keskustaa, syötiin kivassa hamppariravintolassa sekä käytiin belgialaisessa symppiksessä pubissa, jossa tilasin elämäni ensimmäisen oluen - kirsikkaoluen! Tässä fiiliksiä päivältä:

 
Kaupunki jäi mieleen kuvauksellisena ja idyllisenä, joskin neljä tuntia oli mielestäni Bruggessa näin stopoverina ihan tarpeeksi, Berliinin jälkeen nyt ainakin. Belgiaan tulen kuitenkin palaamaan uudestaan jo tulevana kesänä, osana isoa matkaamme. Silloin matkan varrelle sattunee Brysseli!

3 kommenttia:

  1. Voiei, oon niiin kade!
    In bruges on ollut pitkään mun lempparileffa ja oon jo monta vuotta tahtonu Bruggeen kuvaamaan. Upeennäköstä!

    VastaaPoista
  2. Voiei, oon niiin kade!
    In bruges on ollut pitkään mun lempparileffa ja oon jo monta vuotta tahtonu Bruggeen kuvaamaan. Upeennäköstä!

    VastaaPoista
  3. Mun on pakko tunnustaa etten oo kuullukkaan leffasta, enkä edes kaupungista ennen kun joku maanantaina autossa sai idean, että pysähdytäänkö Bruggeen :D Mut hei pitää kattoa toi In Bruges leffa illalla, vaikuttaa hyvältä!!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...