sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

Ei hyvästi vaan näkemiin

On tullut aika sanoa hei hei Lontoo. Sekavin fiiliksin, vähä haikein mutta odottavaisin täällä ollaan, vikaa iltaa omassa kodissa ja lontoolaisena. Pakkaillaan, siivotaan kämppää ja sellaista. Istun tyhjentyneessä huoneessani ja olo on kummallinen. Niin kummallinen.

Mun työt loppui vajaa kaksi viikkoa sitten, ja siitä lähtien reissuvalmistelut on melkeimpä menneet kokopäivätöistä; Kuluneet viikot on olleet täynnä mm. viimehetken ostosten tekoa, reittisuunnittelua, testipakkausta, soittolistan kokoamista ja veroilmoituksen täyttöä. Lähetin vaatteitani ja tavaroitani perheen mukana Suomeen, ja paljoista luovuinkin. Kävin myös terveyskeskuksessani terveystarkastuksessa ja hakemassa pari rokotusta.

Kaikkien käytännön järjestelyjen lomassa oon viettänyt juhannusta ulkoilmareiveissä henkeä salpaavissa maisemissa Pohjois-Walesin kukkuloilla, kuin myös fiilaillut Lontoota Dalstonissa silent discoksi osoittautuneissa kattobileissä, joiden aikana koettiin tälle kaupungille tyypillisesti melkein kaikkien säätilojen kirjo. Tuli siinä kuulokkeet korvilla katolla tanssahdellessa sekä auringon paistaessa että kesäsateen ripotellessa niskaan ihmeteltyä, kuinka kummallisen ihanaa elämä onkaan.

Tämän enempää en oikein osaa tähän hätään sanoa. Jotenkin tuntuu että mun pitää aloittaa kirjoittamisen kanssa alusta. Kuvat kuitenkin aina toimii, tässä siis läjä sekalaisia kuvia vuosistani Briteissä.


Niin, ja otin tatuoinnin, jonka hyvä kaverini mulle teki Croydonissa sijaitsevassa tatuointiliikkeessä. Tämä on mulle rakas symboli ja muisto ajasta, paikasta ja ihmisistä, joita en koskaan tule unohtamaan ♥ Lontoo todellakin on nyt osa mua ja identiteettiäni, ja tulee aina olemaan. On tää ollut niin mahtavaa, eikä nämä siksi olekaan hyvästit. Ei hyvästit vaan näkemiin :)

6 kommenttia:

  1. Onnea matkaan! Unelmia kannattaa toteuttaa. Uskon että nää pari vuotta tarjoaa niin ison buustin itsetuntemusta ja onnellisuutta, että kymmenen vuoden päästä oot tän reissun ansiosta pidemmällä ja onnellisempi kuin mitä olisit jos et lähtisi. Sitä paitsi oon jollain tasolla myös varma, että tän reissun dokumentointi ja eläminen kääntyy jossain vaiheessa uskottavaksi työkokemukseksi. Meidän aika nimenomaan ihannoi tuollaista rohkeaa itsensä toteuttamista, joten heittäydy kaikkien niidenkin puolesta jotka ei voi tai uskalla!

    VastaaPoista
  2. Ihana kommentti, kiitos! Ensimmäinen viikko tien päällä on todistanut just sen, että tää on paras juttu mulle nyt. Niin hyvin on mennyt, ja onnea ollut matkassa. Myös kirjoittamaan on kova hinku, toivottavasti saan jonkun systeemin rullaamaan pian :) Ihanaa kesää!

    VastaaPoista
  3. Innolla odottelen kuulumisia matkalta. Pitäkää hauskaa! Olet inspiroinut minua paljon :)
    T. Uskollinen lukija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heei kiva kuulla, että siellä vielä joku kaipailee :p Mulla ei oo yksinkertaisesti oo ollut aikaa kasata blogia vielä, vaikka melkein päivittäin tapaamamme ihmiset kyselee sen perään... Pieni loma netistä on tullut tarpeeseen, mutta tarkoituksena on aloittaa jonkinlainen bloggaus taas ihan pian. Tällä hetkellä me ollaan Venetsiassa, eli jo 8 maata takana :) Kiitos paljon lukemisesta ja pysy ihmeessä kuulolla :) x

      Poista
  4. moi! mun piti kysya sellaista, etta silloin kun sua pyydettiin lahettamaan portfolio kouluun, niin teitko sen itse kotona, kavitko kurssin sita varten vai lahetitko vaikkapa lukion kuvis diplomin? Haluaisin niin kovasti Glasgowin school of artsii, opiskelemaan mutta portfoliota mulla ei ole. satutko myos tietamaan, etta tuleeko portfolion olla digitaalisesti tehty vai voiko se olla vaikka maalaus? kiitos avusta:)

    VastaaPoista
  5. Moikka ja sori viivästyneestä vastauksesta! Mun portfolio oli kokoelma erilaisia projektejani, printtitöitä, kuvituksia, lukion kuvistöitä jne. powerpoint -muodossa. Plus lisäksi tein muutama työtä ihan vaan portfoliota varten niin että kokoelma näyttäisi mun kykyjä & luovuutta mahdollisimman hyvin ja laajasti. Ei ollut mikään paras portfolio, mutta meidän kouluun onneksi kelpasi :) Kannattaa kattoa koulun sivuilta ohjeita portfolion tekoon, koska tietyillä yliopistoilla saattaa olla ihan omat käytännöt joita kannattaisi suosia, mutta meillä oli tosiaan suosituksena portfolio powerpoint muodossa ns. esitelmänä omista töistä. Plus toki pidä mielessä se kurssi mille oot hakemassa, ja mitkä jutut tukisi portfoliossa parhaiten just taipumusta siihen alaan. Paljon tsemppiä ja toivottavasti pääset kouluun, Skotlanti on upea paikka :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...